Is de sportschool niks voor je? Is hardlopen te zwaar voor je? Kamp je met een (hardloop)blessure? Voel je jezelf te zwaar om te ‘sporten’? Laat je conditie te wensen over? Ben je zwanger en wil je tóch buiten sporten? Vind je het lastig om dóór te zetten als je eenmaal begonnen bent of kom je sowieso lastig van de bank?

Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Laat je verrassen over de eenvoud van Powerwalk en het grote effect ervan op je lichaam en geest!

Powerwalk kan namelijk zomaar eens ‘de’ sport voor jou zijn! Lekker buiten sporten, op eigen kracht waardoor je je lichaam niet onnodig belast.

WAT IS POWERWALK?

Letterlijk: wandelen met power; zónder stokken! We verhogen stap voor stap je tempo en terwijl we dat doen, voer je oefeningen uit die je ‘core stability‘ verhogen. Tijdens ‘gewoon’ wandelen, loop je zo’n 4,5 km per uur. Tijdens Powerwalk verhogen we dat met minstens 1 km per uur en door middel van (interval)training werken we toe naar een snelheid die tussen 6 en 8 km per uur ligt. Dat lukt de meesten in het begin niet zomaar, maar je moet eens zien hoe snel je (veel) sneller loopt dan je gewend bent.

TEMPO

Om wandelen effectief te maken, moet je de snelheid en tijd opvoeren. Een rustige wandeling zal je lichaam niet helpen te verbeteren. Je moet het ook niet overdrijven; JIJ bepaalt je eigen tempo! De trainer begeleidt je in je vooruitgang.

DE GOUDEN REGEL IS: JE MOET KUNNEN LOPEN EN PRATEN TEGELIJK, ZONDER BUITEN ADEM TE RAKEN!

Iedere nieuwe deelnemer start bij ons in een Beginnerscursus. Hier leggen we uit waarom we voor een beginnerscursus kiezen. Elke les start met een warming up op een normaal tempo. Daarna voeren we het tempo op en gaan we Powerwalken! Iedere les sluiten we af met een gedegen cooling down. omdat de kans op spierpijn naderhand drastisch te verkleinen. Het is zo vervelend als je volgende les zich aandient en je hebt nog (veel) last van spierpijn. Want vergis je niet; Powerwalk is echt wel werken 😉

Afbeeldingsresultaat voor core musclesWAAROM IS ‘CORE STABILITY’ BELANGRIJK?

Als de spieren in je romp (de ‘core’) onvoldoende voor stabiliteit (‘stability’) zorgt voor het bewegen van de ledematen, kunnen alledaagse activiteiten niet goed uitgevoerd worden. Alle bewegingen voor stabiliteit, mobiliteit en coördinatie vinden plaats vanuit de romp.

WAT DOET POWERWALK VOOR MIJN LICHAAM?

Naast dat buiten bewegen heel gezond voor je is, werk je bijna ongemerkt aan je conditie. Doordat we in een hoger tempo wandelen en daarbij spierversterkende oefeningen doen, gaat je hartslag zodanig omhoog dat je conditie verbetert. Daarnaast loop je met anderen en omdat de richtlijn ‘nog een gesprek kunnen voeren’ belangrijk is; kún je ook een gesprek voeren. Vitaal en sociaal dus!

VOOR WIE IS HET GESCHIKT?

Voor iedereen! Vooral als je wat ouder bent, zwanger of wat zwaarder, als je knie-, enkel- of rugklachten hebt of als je simpelweg gemerkt hebt dat hardlopen toch niet ‘jouw ding’ is, is Powerwalk geschikt. Een groot voordeel vergeleken met hardlopen is dat Powerwalk je gewichten, spieren en pezen veel minder belast waardoor je minder kans op blessures hebt.

OUTFIT

Nóg een voordeel ten opzichte van hardlopen; je hebt geen speciale (dure) schoenen of kleding nodig! Kies bij voorkeur ademende kleding waarin je vrij kunt bewegen. Als het wat kouder wordt, draag dan verschillende laagjes kleding. Trek ook comfortabele schoenen aan, liefst met een (heel) soepele zool, zoals hardloopschoenen, gewone sportschoenen of zelfs sneakers.

WANNEER?

Je kunt zo vaak meedoen als je wilt. Kies wel een les uit die bij je past.

WAAR? 

We lopen ’s ochtends vroeg in Zaltbommel. Bij voldoende belangstelling zijn andere plaatsen en tijden mogelijk. Ook verzorgen we workshops of teambuildingactiviteiten! Zoek daarvoor contact met ons!

WIE IS JE TRAINER? 

Mijn naam is Marielle van Tienen (1963) en ik hou van sporten. Sinds mijn achtste heb ik (soms na elkaar, soms tegelijk) gehockeyd, getennist, gezeild, geskied, gegymd, gefitnesst, gewandeld (langeafstand) en hard gelopen. Vooral bij die laatste drie viel ik steeds vaker geblesseerd uit. De allergie voor “stil zitten” zette me steeds weer aan tot het uitproberen van nieuwe sporten en het irriteerde me vooral dat (achteraf) alleen de fysiotherapeut beter werd van mijn hardlooppogingen. Ik wilde persé actief buiten sporten, ik wilde zweten en voelen dat ik actief was geweest. Maar nooit ooit meer wilde ik geblesseerd raken door een sportieve activiteit. Ik zocht en ik zocht. Tót ik op enig moment met Powerwalk in aanraking kwam en ervoer hoe enorm goed dat klikte met mijn opleiding en ervaring.  Dáár wilde ik meer over leren! Vervolgens trainde en leerde ik intensief bij verschillende trainers. Ik leerde welke lestechniek en welke oefeningen wél en níet werken.
Eerder volgde ik opleidingen klassieke homeopathie, coaching en orthomoleculaire voedingstherapie, en bekwaamde ik me in pure voedingsvormen als Paleo, Oer en Hormoonfactor. Dagelijks coach ik cliënten naar grotere gezondheid en vitaliteit. Als zich klachten aandienen die buiten mijn vakgebied liggen, verwijs ik door naar passende behandelaars. Ook ben ik zeer ervaren in zakelijke re-integratie van arbeidsongeschikte volwassenen, in het motiveren en enthousiasmeren van individuen en groepen en weet ik in korte tijd de conditie en bewegingscapaciteit van de deelnemers op te bouwen.

In Zaltbommel zijn we het actiefst, met recreanten en met deelnemers die behoefte hebben aan revalidatie en re-integratie.
Ben je ondernemer en wil je met je medewerkers collectief werken aan een betere gezondheid of woon je in een straal van 15 kilometer rond Zaltbommel en wil je met een groepje Powerwalken? Bij 7 of meer deelnemers kom ik naar je toe!

Neem dan contact met me op.

Deel, volg en like dit bericht:
Email
Pinterest1.1k

Whatsapp
Linkedin

One thought on “Powerwalk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *