Spring naar inhoud

Powerwalk

Laat je verrassen over de eenvoud van Powerwalk en het grote effect ervan op je lichaam en geest!

Is de sportschool niks voor je? Is hardlopen te zwaar voor je? Kamp je met een (hardloop)blessure? Voel je jezelf te zwaar om te 'sporten'? Laat je conditie te wensen over? Ben je zwanger en wil je tóch buiten sporten? Vind je het lastig om dóór te zetten als je eenmaal begonnen bent of kom je sowieso lastig van de bank?

Dan kan Powerwalk zomaar eens ‘de’ sport voor jou zijn! Lekker buiten sporten, op eigen kracht waardoor je je lichaam niet onnodig belast.

WAT IS POWERWALK?

Letterlijk: wandelen met power; zónder stokken! We verhogen stap voor stap je tempo en terwijl we dat doen, voer je oefeningen uit die je 'core stability' verhogen. Tijdens 'gewoon' wandelen, loop je gemiddeld zo'n 4,5 km per uur. Tijdens Powerwalk verhogen we dat met minstens 1 km per uur en door middel van (interval)training werken we toe naar een snelheid die tussen 6 en 8 km per uur ligt. Dat lukt de meesten in het begin niet zomaar, maar je moet eens zien hoe snel je (veel) sneller loopt dan je gewend bent.

TEMPO

Om wandelen effectief te maken, moet je de snelheid en tijd opvoeren. Een rustige wandeling zal je lichaam niet helpen te verbeteren. Je moet het ook niet overdrijven; JIJ bepaalt je eigen tempo! De trainer begeleidt je in je vooruitgang.

DE GOUDEN REGEL IS: JE MOET KUNNEN LOPEN EN PRATEN TEGELIJK, ZONDER BUITEN ADEM TE RAKEN!

Iedere nieuwe deelnemer krijgt bij ons extra aandacht omdat het belangrijk is je lichaam te leren goed te bewegen. Dit scheelt spierpijn en blessures. Elke les start met een warming up op een normaal tempo. Daarna voeren we het tempo op en gaan we Powerwalken! Iedere les sluiten we af met een gedegen cooling down om de kans op spierpijn naderhand drastisch te verkleinen. Het is zo vervelend als de volgende les zich aandient en je hebt nog (veel) last van spierpijn. Want vergis je niet; Powerwalk is echt wel werken 😉

Afbeeldingsresultaat voor core musclesWAAROM IS 'CORE STABILITY' BELANGRIJK?

Als de spieren in je romp (de 'core') onvoldoende voor stabiliteit ('stability') zorgt voor het bewegen van de ledematen, kunnen alledaagse activiteiten niet goed uitgevoerd worden. Alle bewegingen voor stabiliteit, mobiliteit en coördinatie vinden plaats vanuit de romp.

WAT DOET POWERWALK VOOR MIJN LICHAAM?

Naast dat buiten bewegen heel gezond voor je is, werk je bijna ongemerkt aan je conditie. Doordat we in een hoger tempo wandelen en daarbij spierversterkende oefeningen doen, gaat je hartslag zodanig omhoog dat je conditie verbetert. Daarnaast loop je met anderen en omdat de richtlijn 'nog een gesprek kunnen voeren' belangrijk is; kún je ook een gesprek voeren. Vitaal en sociaal dus!

VOOR WIE IS HET GESCHIKT?

Voor iedereen! Het maakt niet uit of je wat ouder bent, zwanger of wat zwaarder, als je diabetes of hartproblemen hebt, als je knie-, enkel- of rugklachten hebt of als je gemerkt hebt dat hardlopen toch niet 'jouw ding' is, is Powerwalk geschikt. Een groot voordeel is dat Powerwalk je gewichten, spieren en pezen veel minder belast waardoor je minder kans op blessures hebt.

KLEDING

Nóg een voordeel ten opzichte van hardlopen; je hebt geen speciale (dure) schoenen of kleding nodig! Kies bij voorkeur ademende kleding waarin je vrij kunt bewegen. Als het wat kouder wordt, draag dan verschillende laagjes kleding. Trek ook comfortabele schoenen aan, liefst met een (heel) soepele zool, zoals hardloopschoenen, gewone sportschoenen of zelfs sneakers.

WANNEER?

Je kunt zo vaak meedoen als je wilt. Kies wel een les uit die bij je past.

WAAR? 

We lopen 's ochtends vroeg in Zaltbommel.

WIE IS JE TRAINER? 

Mijn naam is Marielle van Tienen (1963) en ik hou van sporten. Sinds mijn achtste heb ik (soms na elkaar, soms tegelijk) gehockeyd, getennist, gezeild, geskied, gegymd, gefitnest, gewandeld (lange afstanden) en hard gelopen. Vooral bij die laatste twee viel ik steeds vaker en steeds ernstiger geblesseerd uit. Eigenlijk werden alleen de hardlooptrainer en de fysiotherapeut beter van mijn pogingen.

Ik wilde per se actief buiten sporten, ik wilde zweten en voelen dat ik actief was geweest. Maar nóóit óóit meer wilde ik geblesseerd raken door een sportieve activiteit. Ik zocht en ik zocht. Tót ik met Powerwalk in aanraking kwam en ervoer hoe enorm goed dat klikte met mijn lijf, mijn opleiding en ervaring.  Dáár wilde ik meer over leren! Vervolgens trainde en leerde ik intensief bij verschillende trainers en leerde ik welke lestechniek en welke oefeningen wél en níet werken.
Als leefstijlcoach begeleid ik cliënten naar betere gezondheid en vitaliteit. Als zich klachten aandienen die buiten mijn vakgebied liggen, verwijs ik door naar passende behandelaars.

In Zaltbommel zijn we actief met recreanten en met mensen die behoefte hebben aan revalidatie en re-integratie.
Woon of werk je in Zaltbommel en wil je met ons Powerwalken? Meld je dan aan!

Ben je ondernemer en wil je met je medewerkers collectief werken aan een betere gezondheid? Dan behoren Workshops of Teambuildingactiviteiten ook tot de mogelijkheden en gelden andere tarieven. Neem contact met me op. Ik kom met plezier kennis maken.

Deel, volg en like dit bericht:
Email
Pinterest1.1k
Pinterest
Pinterest
Whatsapp
Linkedin

1 gedachte over “Powerwalk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *